روی زمین یا روی میز ؟! بالاخره کجا درس بخوانیم؟

چهارشنبه 30 مهر 1399 مقاله

می خواهیم بررسی کنیم درس خواندن پشت میز بهتر است یا پهن کردن وسایل و درس خواندن روی زمین؟ یا اصلا شاید بهتر است دراز بکشیم و درس بخوانیم!

بهترین وضعیت برای مطالعه و درس خواندن چیست؟ نشستن پشت میزمطالعه یا نشستن روی زمین یا حتی شاید دراز کشیدن!

به راستی که نشسته درس خواندن بهتر از دراز کشیدن است، اصلا باید بگویم هرگز و هرگز درازکش درس نخوانید! چرا؟ کافی است تا انتها با ما همراه باشید!

 بدترین وضعیت برای مطالعه و درس خواندن ، حالت درازکش است، زیرا در این حالت، سریع احساس خواب آلودگی و خستگی می کنید و بازده مطالعه و درس خواندن شما کاهش می یابد.

حتما می خواهید بگویید  که عادت کرده اید؟ درست است! کاملا حق باشماست!

ولی باید از یک جا شروع کرد و جلوی این ضرر را گرفت. چه زمانی بهتر از حالا؟شاید زمان کمی برای مطالعه و درس خواندن تا کنکور سراسری دارید و بگویید اگر شیوه مطالعه ام را تغییر بدهم ممکن است بازدهی من کاهش یابد ولی باید بگویم که این اگر زمان این تغییر را به جان بخرید به شما اطمینان می دهم به یکباره بازده مطالعه شما چنان رشد چشمگیری خواهد کرد که با خود میگویید، ای کاش دوباره زمان به اول برگردد من از اول به شیوه صحیح مطالعه می کرد!

میز یا زمین؟

 به نظر شما حالا که تصمیم گرفتیم درازکش درس نخوانیم، بهتر است کدام را انتخاب کنیم؟

در یک کلام و به صورت خلاصه: میز !! چرا؟  چون هم کمرتان آسیب نمی بیند و هم راست نشستن شما هنگام درس خواندن باعث میشود زود خسته نشوید و احساس خستگی نکنید یا لااقل دیرتر خسته شوید!

پشت میز چگونه بنشینیم؟

 ارتفاع میز را به گونه ای تنظیم کنید تا بتوانید بدون قوز کردن پشت آن بنشینید و آرنج شما روی میز قرار بگیرد. همچنین باید کف پاهایتان به زمین برسد.

اندازه میز چقدر باشد؟

مساحت سطح میز باید به اندازه ای باشد که شما بتوانید همه وسایل و کتاب‌های مربوط به موضوعی که می خوانید را در روی آن پهن کنید.

روی میز چه بگذاریم؟

هرچیزی که باعث می شود هنگام درس خواندن حواس شما  پرت شود را از اطراف خود دور کنید ا مانند تلفن همراه، مجله های متفرقه و....

چه زمانی از پشت میز بلند شویم؟

از طولانی نشستن پرهیز کنید، حداقل پس از هر واحد مطالعه بلند شوید و قدم بزنید و حرکا کششی انجام دهید تا جریان خون در اندام ها بهبود یابد و یادگیریتان افزایش یابد.

 

این مطالب رو هم بخون بدردت میخوره😉:

می دونستی میتونی از توی خونه همین طوری که الان داری درس میخونی مشاوره تحصیلی هم بگیری؟ برای اطلاعات بیشتر اینجا بزن!

میتونی همین الان اینجا کلیک کنی تا با امکانات اپلیکیشن مشاوره تحصیلی نوآیند آشنا بشی و دانلودش کنی!

میتونی اینجا بزنی تا اولین کارهایی که بعد از نصب اپلیکیشن مشاوره تحصیلی نوآیند باید انجام بدی رو ببینی!

تحلیل آزمون انجام میدی؟همین حالا راهنمای تحلیل آزمون در اپلیکیشن مشاوره تحصیلی نوآیند رو ببین!