تاثیر خواب بر کیفیت مطالعه

دوشنبه 14 مهر 1399 مقاله

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در سال کنکور بهش توجه کرد خواب مناسبه! عدم خواب کافی، برای اطلاعاتی که روز قبل یاد گرفته اید مثل این می مونه که بعد دریافت اطلاعات یادتان برود دکمه ی 💾”SAVE” را فشار بدهید!

دیدی بعضی ها میگن که من دلم میخواد درس بخونم ولی تا میرم سراغ درس، سریع خسته میشم؟

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در سال کنکور بهش توجه کرد خواب مناسبه!!

اگر خواب مناسب نداشته باشی زود خسته میشی و اصلا حوصله نداری که بری سمت درس خواندن یا اگر هم بری زود از جات بلند میشی!

حالا میخوای بگی که من میخوابم ، زیاد هم میخوابم ولی باز هم زود خسته می شم!

میدونی مشکل چیه؟ خواب هم باید کافی باشه هم در ساعت های مناسبی باشه!  خواب شب رو نمیشه با خوابیدن توی روز مقایسه کرد!

خواب شب از خواب روز ، عمق و کیفیت بیشتری داره. از ساعت 22 تا 2 صبح بهترین زمان برای خوابه و به قول معروف ، اوج خواب تو این ساعت ها اتفاق میوفته!

ولی متاسفانه بیشتر کنکوری ها شب ها بیدار میمونن، وقتی هم بهشون میگیم که شب ها زود بخواب صبح زودتر بیدار شو درس بخون؛ میگن که ما شب ها بهتر میفهمیم و صبح ها خوابمون میاد و از این جور چیزا....

شما به عنوان یک کنکوری باید به این توجه کنین که کنکور صبح برگزار میشه (اکثریت رشته ها ) و شما باید به مغزتون عادت بدین که صبح ها سرحال تر و فعال تر باشه! کسی که معمولا شب ها بیداره و صبح ها خواب ، چطور میتونه سر جلسه کنکور ، فکر کنه و مسئله حل کنه؟

تازه علاوه بر این ، عدم خواب کافی و مناسب در سال کنکور بر روی یادگیری و حافظه شما هم اثر میزاره

      کمبود خواب باعث میشه تمرکز شما کاهش پیدا کنه و در نتیحه یادگیری شما مختل میشه!

یک پژوهشی بین شرکت کنندگان یک مسابقه انجام شد که نتایج جالبی بدست اومد! از بین شرکت کنندگان کسایی که حداقل 8 ساعت خوابیده بودن و خوابشون در ساعات مناسی بود،عملکرد بهتری نسبت به کسانی که 6 یا 7 ساعت خوابیده بودند، داشتند!

      کمبود خواب باعث ضعیف شدن حافظه و در نتیجه ناتوانی در به خاطر آوردن مطالب خوانده شده می شود!

کمبود خواب، نورون های عصبی شما را خسته می کند و در نتیجه نورون ها توانایی هماهنگ سازی اطلاعات رو دست میدن و موقعی که به اطلاعات نیاز دارین توانایی بازیابی آن را از دست می دهند!

 در پایان کل این مقاله را می توان در این جمله خلاصه کرد: عدم خواب کافی، برای اطلاعاتی که روز قبل یاد گرفته اید مثل این می ماند که بعد دریافت اطلاعات یادتان برود دکمه ی 💾”SAVE” را فشار بدهید!